کروم 91 دسکتاپ از کلیپ‌بورد پشتیبانی خواهد کرد

کروم

گوگل به‌تازگی جدیدترین بتای مرورگر کروم (Google Chrome)، یعنی نسخه‌ی ۹۱ را در‌دسترس کاربران قرار داده است. این بتا امکان می‌دهد به‌صورت اولیه بفهمیم کروم 91 قرار است میزبان چه قابلیت‌های جدیدی باشد. گوگل در پستی جدید، اطلاعات متعددی درباره‌ی برخی از قابلیت‌هایی منتشر کرده است که می‌توانیم از کروم 91 انتظار داشته باشیم.

به‌گزارش MSPoweruser، در نسخه‌ی بتای کروم 91 امکان استفاده از میان‌بر صفحه‌کلید کلیپ‌بورد نظیر Ctrl+C و Ctrl+V به‌منظور ضمیمه‌کردن فایل‌ها به ایمیل و از‌بین‌رفتن نیاز به انجام درگ اند دراپ فراهم شده است. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال نمی‌شود و برای استفاده از آن باید فلگی را فعال کنید. با مراجعه به آدرس chrome://flags و سپس فعال‌کردن فلگ Clipboard filenames، می‌توانید به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنید.

زمانی‌که قابلیت جدید فعال باشد، می‌توانید از میان‌بر صفحه‌کلید Ctrl+C برای کپی‌کردن آیتم‌ها و از میان‌بر Ctrl+V برای ضمیمه‌کردن آن‌ها به ایمیل استفاده کنید. در‌حال‌حاضر، این قابلیت در نسخه‌ی بتای کروم 91 برای سیستم‌‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، کروم OS و اندروید دردسترس است.

مقایسه UX قدیمی و جدید نسخه اندروید گوگل کروم 91

در نسخه‌ی بتای کروم 91 در اندروید، UX گزینه‌های کنترل فرم با همکاریِ مایکروسافت بهبود پیدا کرده است. UX جدید از لمس بهتر پشتیبانی می‌کند و حالت تاریک بهتری دارد و از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. در تصویر بالا، می‌توانید مقایسه‌ی بین UX قدیمی و UX جدید را مشاهده کنید.

افزون‌براین، کروم 91 قرار است میزبان قابلیت‌های مفید بیشتری باشد. با مراجعه به وبلاگ کرومیوم می‌توانید فهرست تمامی قابلیت‌هایی را مشاهده کنید که به نسخه‌ی جدید کروم می‌آیند. 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید