ایرانسل ایجاد زیرساخت خودروهای متصل را در دستور کار قرار می‌دهد

ایرانسل

ایرانسل و شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا)، برای ایجاد زیرساخت و پلتفرم و خدمات مرتبط با خودروی متصل (Connected Car) همکاری خواهند کرد. تفاهم‌نامه‌ی این همکاری، روز گذشته (۶ اسفند) در حاشیه‌ی نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری ‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) امضا شد.

به گزارش روابط‌ عمومی ایرانسل، این تفاهم‌نامه در ادامه‌ی اقدامات ایرانسل در راستای حمایت از شکل‌گیری و توسعه‌ی زیست‌بوم اینترنت اشیا و خدمات مربوطه منعقد شده است. در مراسم امضای تفاهم‌نامه در غرفه‌ی ایرانسل، بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران حضور داشتند.

براساس این تفاهم‌نامه، ایرانسل و صقا در زمینه‌ی ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری مورد نیاز و پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودروهای متصل، براساس ویژگی‌های اعلام‌شده از سوی شرکت‌های خودروساز و توسعه‌ی بازار و زیست‌بوم نوآوری در زمینه‌ی خدمات مبتنی بر فناوری‌های مربوطه همکاری می‌کنند.

خودروی متصل، خودرویی است که با اتصال به یک شبکه‌ی ارتباطی می‌تواند با به‌اشتراک‌گذاری دسترسی با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند؛ به این ترتیب بررسی ترافیک مسیر، ارتباط با زیرساخت‌های شهری، نظارت بر مصرف سوخت و بسیاری ویژگی‌های دیگر میسر می‌شود.

ایرانسل از سال ۱۳۹۴ با نمایش نمونه‌هایی از خودروی متصل در نمایشگاه بین‌المللی تلکام، برای ارائه‌ی خدمات زیرساختی به شرکت‌های مربوطه از جمله خودروسازان اعلام آمادگی کرد.

نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۹۹، از ۵ تا ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید