استارتاپ Snowflake در بزرگترین عرضه اولیه دنیای نرم‌افزار ۳-۴ میلیارد دلار سرمایه جذب می‌کند

استارتاپ

این استارتاپ فعال در حوزه فضای ذخیره‌سازی ابری اعلام کرده که ۲۸ میلیون سهم را به ارزش ۱۲۰ دلار به فروش می‌رساند که به معنای جذب سرمایه نزدیک به ۳.۴ میلیارد دلاری است. این استارتاپ در ماه فوریه موفق به جذب سرمایه شده بود و برخی از ثروتمندترین افراد جهان مانند «وارن بافت» از آن حمایت می‌کنند. ارزش این کمپانی در ماه فوریه برابر ۱۲.۴ میلیارد دلار بود.

بافت در گذشته با این استارتاپ توافق کرده بود که در صورت عرضه اولیه سهام، ۵۵۰ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

 استارتاپ Snowflake

استارتاپ Snowflake در عرضه اولیه سهام خود به عنوان یک شرکت نرم افزاری رکوردشکنی می‌کند و بزرگترین عرضه اولیه سهام از زمان عرضه سهام اوبر به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار در مه ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد در سراسر جهان دورکار شده‌اند و به همین علت فضای ذخیره‌سازی ابری بیش از پیش مورد توجه افراد و کمپانی‌ها قرار گرفته و با توجه به ارزش بالای Snowflake، این استارتاپ تبدیل به یکی از قدرتمندترین بازیگران در این بخش از بازار خواهد شد.

در مجموع این استارتاپ موفق به جذب ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه شده که در میان سرمایه‌گذاران شرکت‌های «Sequoia» و «ICONIQ Capital» به چشم می‌خورد و ارزش آن با توجه به عرضه اولیه، به بیش از ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

در حال حاضر این استارتاپ ۳۱۰۰ مشتری دارد که ۵۶ مورد آن‌ها، قرارداد یکساله با ارزش ۱ میلیون دلار با آن امضا کرده‌اند. پیش از اعلام قیمت سهام Snowflake، یکی از تحلیلگران شرکت «Constellation Research»، «رای وانگ» چنین موضوعی را پیش‌بینی کرده بود.

در ادامه هفته جاری سهام چندین شرکت نرم افزاری دیگر نیز مانند «یونیتی» و «Sumo Logic» نیز در بازار عرضه خواهند شد و انتظار می‌رود به ترتیب ۹۵۰ و ۲۸۱ میلیون دلار پول وارد حساب بانکی آن‌ها کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید