واتساپ اشتراک گذاری پیام ها را محدودتر کرد؛ فوروارد برای یک نفر

واتساپ

پیام‌رسان واتساپ به منظور کاهش سرعت پخش اخبار جعلی در مورد ویروس کرونا، محدودیت جدیدی در فوروارد کردن برخی پیام ها اعمال کرد.

از روز سه شنبه برخی پیام های وایرال یا آنهایی که حداقل پنج بار توسط دیگران فوروارد شده اند را در آن واحد فقط برای یک نفر می توان فوروارد کرد. پیام‌رسان واتساپ که فیسبوک مالک آن است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:

«می دانیم که بسیاری از کاربران اطلاعات مفید را فوروارد می کنند. کاربران در هفته های اخیر از واتساپ برای سازمان دهی مراسم هایی برای قدردانی از کادر درمان استفاده کرده اند. اما به تازگی متوجه حجم بسیار بالای پیام های فورواردی شدیم که کاربران را شاکی کرده اند و می توانند به پخش اخبار جعلی کمک کنند. سرعت پخش این پیام ها را کم کردیم تا واتساپ همچنان مکانی برای گفتگوهای شخصی باشد.»

البته می توان این محدودیت را با ارسال جداگانه پیام به چت های مختلف به راحتی دور زد. مدیران واتساپ امیدوارند این محدودیت سرعت انتشار اخبار نادرست را کم کند.

واتساپ در چند هفته اخیر به خاطر پخش آسان اطلاعات نادرست در مورد درمان بیماری کووید 19 زیر تیغ انتقادات بود. «لیو وردکار» (Leo Varadkar) نخست وزیر ایرلند یکی از این منتقدان است و با انتشار پستی در توییتر از مردم خواست تا از به اشتراک گذاری اطلاعات تأیید نشده در گروه های واتساپ خودداری کنند. او گفت این پیام ها باعث سردرگمی و آسیب زدن به مردم می شوند و از کاربران خواست تا اطلاعات را از منابع رسمی و معتمد بگیرند.

واتس‌اپ سال گذشته میلادی در اقدامی مشابه فوروارد کردن پیام ها در این پلتفرم را محدود کرد به طوری که کاربران نمی توانستند یک پیام را برای بیش از 5 نفر فوروارد کنند.

این پیام رسان که حدوداً دو ماه قبل شمار کاربرانش از دو میلیارد نفر هم عبور کرد، ماه گذشته از راه اندازی رباتی با همکاری سازمان جهانی بهداشت خبر داد که اطلاعات مؤثق در مورد بیماری کووید 19 را برای کاربران فراهم می کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید