استفاده از هوش مصنوعی گوگل برای شناسایی مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک

استفاده

بر اساس اسناد فدرال «اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده» قراردادی را برای استفاده از فناوری‌های گوگل در ساخت دیوار مجازی امضا کرده که هدف از آن مبارزه با قاچاق انسان و کالا در مرزهای جنوبی آمریکا است. از فناوری‌‌های گوگل در کنار شرکت دیگری به نام «Anduril» استفاده می‌شود که توسط یکی از مدیران سابق فیسبوک و آکیلس پایه‌ریزی شده است.

این دیوار مجازی شامل برج‌های نظارتی است که با تکیه بر هوش مصنوعی نه تنها حرکات را تشخیص می‌دهد بلکه قادر به تمایز بین انسان و حیوان است. این سیستم جایگزین دیوار فیزیکی ترامپ می‌شود که علاوه بر آسیب به محیط زیست، به بودجه سرسام آور ۱۵ میلیارد دلاری نیاز دارد.
 

 

نحوه مشارکت دقیق گوگل در این پروژه هنوز مشخص نیست اما محصولات Vision AI این شرکت با تکیه بر فناوری قدرتمند تشخیص تصویر و زیر ساخت ابری به سرعت قادر به شناسایی و طبقه بندی افراد، اشیاء و حیوانات در تصاویر و ویدیوها هستند. احتمالا همین عامل هم باعث شده نهادهای دولتی سراغ گوگل بیایند چرا که با استفاده از چنین سیستمی در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته امکان نظارت هوشمند روی نوار مرزی را دارند.

این نخستین باری نیست که گوگل با نهادهای نظامی وارد همکاری می‌شود و پیش از این هم فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود را برای تجزیه و تحلیل تصاویر تهیه شده توسط پهپادها در اختیار پنتاگون گذاشته بود. این پروژه قرار بود برای «مقاصد غیرتهاجمی» مورد استفاده قرار گیرد اما در نهایت اعتراض‌های گسترده کارکنان گوگل باعث شد شرکت از تمدید قرارداد صرف نظر کند و پس از آن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که قصد ندارد به توسعه یک هوش مصنوعی تسلیحاتی کمک کند.
 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید